برگزاری اولین رویداد جایزه نوآوری آزاده
25 بهمن ماه سال 1401​

‍ تحقق یک آرزو
رویداد جایزه آزاده در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ در مرکز صندوق نوآوری و شکوفایی توسط انجمن زنان کارآفرین برگزار شد.
چرا رویداد جایزه آزاده را برگزار کردیم؟
آزاده داننده از اعضای فعال انجمن زنان کارآفرین، رئیس دوره ای هیئت مدیره و از زنان فعال حوزه آی تی با لقب “ بانوی اول آی تی” بود.
ایشان در تمامی دوران حضورش در انجمن به عنوان عضوی دقیق و موثر ، پیگیر نقش زنان در حوزه کسب و کارهای فن آورانه بود و اولین بار در سال های ابتدای دهه ی ۹۰ همزمان با روزجهانی دختر در دانشگاه شریعتی در سخنرانی خود به این موضوع اشاره و باب گفت و گو را در این مورد باز کرد و توجه دانشگاهیان به ویژه دانشجویان دختر را بدین موضوع جلب نمود.
و این چنین بود که انجمن تصمیم گرفت که یاد و نام او را برای این قشر پایدار سازد و آرزویش را محقق کند با برگزاری رویداد جایزه آزاده و با دعوت از استارتاپ هایی که دختران بنیان گذار آن می باشند.
از ابتدای امسال که هیات مدیره انجمن تصمیم به برگزاری این رویداد گرفت، ما به تناوب با مشکلات و موانع بسیار روبرو شدیم؛ بیماری کرونا، اختلال در اینترنت برای نام نویسی و برگزاری کارگاههای آموزشی ، مخالفت هایی از حوزه های مختلف و آن چه که در زیر پوست شهر در جریان بود و اعتراضاتی که در بستر جامعه شاهد آن بودیم، همه ی این مشکلات سبب شد که تاریخ برگزاری این برنامه چندین بار جا به جا شود.
اما تیم راهبری رویداد جایزه آزاده کار خود را با پشتکار و امید پی گرفت. و این کار بدون هم کاری و همراهی صادقانه و خستگی ناپذیر منتورها( مشاوران) به ویژه در ۵ ماه گذشته نمی توانست به رویداد افتخارآفرین امروز منجر شود.
از ابتدا حدود ۱۶۰ تیم در این رویداد ثبت نام کردند که پس از گزینش ۷۰ تیم و از میان آن ها بیش از ۳۰ تیم از گستره ی جغرافیایی ایران و در همه حوزه ها به مرحله ی نهایی راه یافتند. این تیم ها با ایده ها و افکار و برنامه های ابداعی و نو در زمینه های مختلف پزشکی، محیط زیست، گردش گری، آموزشی، سلامت، کشاورزی و …. در این رویداد حضور یافتند.
از همان ابتدا برای تمام این عزیزان دوره های مختلف آموزشی در حوزه های کسب و کار، مهارت های نرم ، چگونگی ارائه و رفع کاستی ها انجام شد. در این رویداد ما شاهد معرفی برنامه هایی هستیم که ارایه آن ها و به ویژه اجرایی شدن شان، انسان را سرشار از عشق، شور و امید می سازد.
اما تنها به این مرحله بسنده نخواهیم کرد. داوران از میان این تیم‌ها برترین ها را برخواهند گزید و انجمن در این بخش نیز پشتیبانان قدرتمندی را جذب نموده که می توانند یاور مادی و معنوی این جوانان باشند. ارایه این ایده ها ابتدای راه است اما انجمن در فکر مرحله ی بعدی یعنی الگو سازی و ایجاد بستر مناسب برای اجرایی شدن هر چه بهتر این برنامه ها است.
رویای آزاده، رویای همه ما است: رویایی برای مشاهده زنان توانمندتر، داشتن زندگی بهتر و آزادی و آزادگی در کار و تلاش و امید برای فردای بهتر ایران عزیزمان